”چند نکته برای موفقیت در امتحان“(شماره 1)

نوشته شده توسط:مدیریت سایت | ۰ دیدگاه

”چند نکته برای موفقیت در امتحان“

 

”اعتماد به نفس داشته باشید“

ﺁیا فکر میکنید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب‚به اندازه کافی باهوش نیستید!

مطالعات نشان داده است که حتما لازم نیست ضریب هوشی بالایی داشته باشید تا در امتحان موفق شوید‚بلکه باید به خودتان وتوانائیتان در انجام کارها اعتقاد داشته باشید.

 

”با تفکرات وتصورات کلیشه ای خود مقابله کنید“

ﺁیا فکر میکنید فرد ناامیدی هستید که هرگز در امتحانی موفق نبوده است؟

 

برای مشاهده ادامه آموزش لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

پس بدانید حالا زمان آن رسیده که درمقابل این ضبط صوت درونی بایستید هرگاه بخواهید میتوانید نوار ﺁن راعوض کنید.

”خونسرد وﺁرام باشید

 

ﺁیا احساس می کنید داغ کرده اید؟

 

دمای محیط اطرافتان را سرد نگه دارید. زیرا اگر اتاقتان گرم باشد ویا لباس های زیادی به تن داشته باشید‚در گرمای زیاد سست میشوید وحتی ممکن است چرت بزنید.

”در هر زمان به یک چیز بپردازید “

ﺁیا مطالبی را که مطالعه می کنید با یکدیگر اشتباه میگیرید!

هر بار فقط روی یک مطلب تمرکز کنید. پس از مدتی‚ حدودا پس از گذشت نصف روز‚مبحث مورد مطالعه تان را تغییر دهیید و مطمئن شوید که مبحث جدید کاملا با قبلی متفاوت است.

 

”انعطاف پذیر باشید “

ﺁیا به خاطر خم بودن بر روی میز وکتابها‚بدنتان درد میکند؟

نشستن ممتد ‚ باعث قوزی شدن پشت و کاهش گردش خون به مغز میگردد.

بالا کشیدن شانه ها و چرخش انها به شما کمک میکند تا ماهیچه های گردن وشانه ها ﺁرام و شل شوند وحرکت وجریان خون به مغز به حالت عادی بازگردد.

 

 

سرحا ل ﺁورنده ها

ﺁیا فکر میکنی به چیزی سرحال ﺁورنده نیاز دارید؟

اگر موسیقی گوش میکنید.موسیقی های را انتخاب کنید که درشما ایجاد نشاط کنند‚باعث ازدیاد انرژی شوند وبه شما احساس بهتری دهند.هر زمان که احساس

افسردگی کردید‚موسیقی شادی گوش کنید .

 

”صبحانه ی مقوی“

ﺁیا احساس میکنید که در نیمه روز‚میزان انرژی شما تحلیل می رود؟

 

 

هیچ وقت صبحانه را از برنامه غذایی تان حذف نکنید‚زیرا مهمترین وعده غذایی روزانه است.مطالعات نشان داده که صبحانه باعث انرژی شما در روز می شود واین دقیقا چیزی است که برای فعالیتهای مغزی نیاز دارید.

ودر خاتمه همیشه به یاد داشته باشید‚ارزش شما بیش از نتیجه یک امتحان است.

 

 

دانش ﺁموز عزیز

توصیه های زیر نکاتی است که به شما در توفیق بیشتردر امتحانات کمک میکند:

الف)قبل از امتحانات

®   درس هایتان رادر طول سال تحصیلی مطالعه کنید.

®   چون یکی از عوامل موثر وجحی در اضطراب امتحان انباشته شدن درس ها برای زمان امتحان است.محیط آرامی را برای مطالعه انتخاب کنید.برنامه های تفریحی خود را در طول امتحانات کنترل کرده و کمی محدود کنید.

®   وقت خود را به گونه ای تنظیم کنید که به اندازه کافی فرصت مطالعه‚استراحت و ورزش داشته باشید.در تماشای تلویزیون از یک برنامه ای ازپیش تنظیم شده استفاده کنید.

®   نکات مثبت وسازنده امتحان داشته باشید زیرا امتحان وسیله کمک به یادگیری است.وسیله ای اصلاح روشن تدریس است.امتحان صحنه ای پرشوررقابت است سعی کنید در این مسابقه پیروز شوید.اگر احیانا موفق نشدید ناامید نشوید شکست نخستین گام پیروزی است.

®   قبل از هر امتحان باطرح سوالات خود را ارزشیابی کنید و ببینید چقدر آمادگی برای امتحان دارید‚ازخود گویی منفی بپرهیزید مثلا هیچ گاه با خود این گونه جمله هارا نگوئید(من نمیتوانم در امتحان موفق شوم.حتما نمره کمی خواهم گرفت)به جای جمله های فوق بگوئید:من در امتحان موفق می شوم از قدیم گفته اند(خواستن‚توانستن است)در حین وپس از انجام هرکاری بی درنگ خود را تمجید وتشویق کنید.بدین طریق احساس موفقیت را درخود تقویت می کنید.همیشه و خصوصا در ایام امتحانات در حفظ سلامت جسمانی و روانی خود کوشاباشید.

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!