کار عملی 2(سبزی کاری)

نوشته شده توسط:مدیریت سایت | ۱ دیدگاه

پروژه علمی فعالیتی که فراتر از کلاس درس و موضوعات درسی پیش می رود.

دانش آموزا ن دو  کلاس پنجم دخترانه عدالت دانشگاه اصفهان به همراه معلمان خود در فعالیت (کاشت گیاه) در دبستان شرکت کردند.در این فعالیت  با مدیر دبستان هماهنگ شد وایشان با هماهنگی مجتمع برای اختصاص قطعه زمین برای کاشت گیاه همکاری کردند.در این پروژه کتابد ار معلم پرورشی و معاونان مدرسههمکاری صمیمانه داشتند

درآخراز کادر خدماتی مدرسه بخاطر صبور بودن در برابر کاربچه ها . تشکر می کنم.

مواردی که

¢       با انجام  پروژه ،دانش آموزان:

¢        احساس رضایت می کردند .

¢       ارزش کار خود را دریافتند

¢       آزمایش کردند .

¢       تصمیم می گرفتندواجرا می کردند.

¢       فرضیه می  ساختند.

¢       ایده ها را بررسی می کردند.

 

برای مشاهده بقیه مطلب لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...

 

¢       بدنبال راه  حل می گردند و در باره خود و دنیای اطراف خود مطالعه می کنند.

مسئله :واقعیت یا موضوعی که دانش آموز کنجکاوانه با آن درگیر می شود

دانش آموزان باشرکت در کار گروهی( گاشت گیاه در زمین مدرسه ):با موضوع

(غذای مورد نیازخودراچگونه ازگیاهان بدست می اوریم ؟)درگیر شده و

,بامشاهده کردن ,اندازه گیری کردن,مقایسه کردن,مشورت کردن...به تهیه گزارش پرداختند .

1- دانش آموز ان ضمن کاروآماده سازی زمین گفتگو می کردندوبه اطلاعات خود می افزودند.

2-رشد گیاه را مشاهده کردندوتغییرات را دربرگه گزارش یادداشت می کردند.

3-درمورد نگهداری از گیاه و کارهای محول شده احساس مسئولیت می کردند.

4-به اهمیت حاک پی می بردند.

5-هنگام کار نکات بهداشت را رعایت می کردند

6-با مشاهده کار بقیه گروهها شباهت ها وتفاوتهارا  می فهمید.ند

 

فرضیه

¢       پیشنهاد راه حل های معقولانه وقابل آزمایش درباره ی یک مسئله یا اتفاق.

¢       یک پاسخ احتمالی

¢       “مابا کاشت گیاه غذای خودرااز خاک غذا بدست میاوریم.

جمع بندی

¢       دانش آموزبعد از آزمایش وجمع آوری اطلاعا ت وتجزیه وتحلیل و... جمع بندی کردند.

¢       این جمع بندی پاسخی به پرسش های انها بود.

¢       شاید  به کشف مطلب جدیدی برسند.

¢       شاید فرضیه اش ثابت نشود.

¢       آنچه مهم است این که به دانش آموز فرصت دادیم که تحقیق کند وبه کمک روش علمی به یاد گیری بپردازد.

¢       فرصتی است که رابطه بین آزمایش وجهانی را که در آن زندگی می کند کشف کند

مراحلی که دانش آموز برای کامل کردن پروژه انجام داده:

پر کردن برگه ثبت اطلاعات (آموزگار در اختیار دانش گروه قرار داده   درصفحه بعد)

 

موادووسایل  که از محلی خاص تهیه کرده؛همه را شرح می دهد.

عکش یا فیلم از مراحل کار کرفته وارائه  میدهد

آزمایش فرضیه ها

¢       مهمترین بخش  روش علمی است

¢       محل آزمایش زمین مدرسه(دبستان عدالت) در12قطعه (برای 12گروه)1متردر1متر

¢       بچه ها خودشان به آماده کردن زمین، کاست دانه سبزی  پرداختند.

¢       دانش آموز یاد گرفتند که وقتی شرایط را تغییر دهد چه روی میدهد.(مقدارآب,دقت در کاشت

¢       فرایند هایی از کوشش وخطا از زاویه های مختلف به کار می بردند.

¢       متغییرها را اندازه میگرفتند.

¢       متوجه می شدند چه وسایل اندازه گیری (خط کش؛ و...لازم دارد.

در آخر دانش آموزان گزارش کار خورا بعضی صورت نشریه دیواری ویا تهیه عکس،گزارش کتبی

 ارائه کردند .

البته با    برداشت سبزی های کاشته شده وآماده کردن آنها با همکاری بچه ها در مدرسه به صرف صبحانه پرداختند. وشکر خدارا بجا آوردند.

  • Eusebia

    Eusebia

    • ۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۷:۵۹:۰۳

    Howdy! This post could not be written any better!
    Reading through this post reminds me of my old
    room mate! He always kept talking about this. I will forward
    this article to him. Fairly certain he will have
    a good read. Thanks for sharing! http://lagranjamotion.com/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=1696


ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!