دیابت نوع دوم چیست؟

نوشته شده توسط:مدیریت سایت | ۰ دیدگاه

 

دیابت نوع دوم چیست؟

همیشه پیشگیری در مراحل اولیه بسیار مفیدتر است . نتایج حاصل از مطالعاتی که بر روی ۳۱۳۴ نفر از افرادی که احتمال خطر ابتلا به دیابت در آن ها زیاد بوده ...

 دیابت نوع دوم چیست؟

چگونه می‌توان از دیابت نوع دوم پیشگیری کرد؟

همیشه پیشگیری در مراحل اولیه بسیار مفیدتر است . نتایج حاصل از مطالعاتی که بر روی ۳۱۳۴ نفر از افرادی که احتمال خطر ابتلا به دیابت در آن ها زیاد بوده است نشان داده که رژیم غذایی مناسب و ورزش توانسته ۵ تا ۷ درصد کاهش وزن ایجاد کند که این خود می تواند در پیشگیری از دیابت و یا به تأخیر انداختن آن موثر باشد انجمن پیشگیری

از دیابت دو معیار پیشگیری از دیابت را مورد آزمایش قرار داد که شامل :

۱٫ برنامه غذایی مناسب و ورزش منظم (تغییر در شیوه زندگی)

۲٫ داروهای خوراکی دیابت (مت فورمین) که دو معیار در ۳ گروه مورد مطالعه قرار گرفته است،

درگروه اول:

تغییر در شیوه زندگی با انجام ۳۰ دقیقه ورزش (معمولاً پیاده‌روی) در ۵ روز هفته و خوردن غذای کم چرب و کم کالری صورت گرفت.

گروه دوم:

که داروی متفورمین مصرف می کردند اطلاعاتی هم در مورد ورزش و رژیم داده شد .

گروه سوم :

فقط اطلاعاتی در مورد نحوه ورزش کردن و رژیم غذایی دریافت نموده‌اند. نتیجه نشان داد افرادی که تغییری در شیوه زندگی داشته‌اند خطر ابتلا به دیابت نوع دو در آن ها تا ۵۸ درصد کاهش یافته است.میانگین کاهش وزن در سال اول حدود ۵/۷ کیلوگرم گزارش شده است. تغییر سبک زندگی در افراد ۶۰ سال به بالا حتی مؤثرتر هم بوده است.

در آنها تا ۷۱ درصد کاهش یافته.افرادی که مت فورمین مصرف می‌کردند ، میزان خطر تا ۳۱ درصد کاهش یافته بود .

علائم و نشانه‌های دیابت نوع دو چیست؟

تشنگی مفرط

گرسنگی مفرط

خستگی مفرط

پر ادراری ، مخصوصاً در شب

کاهش وزن

تاخیر در بهبود زخم‌ها

کاهش بینایی

تشخیص سریع بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد چون بدین وسیله می‌توان از بسیاری خطرات احتمالی آن پیشگیری کرد.

عوامل خطرساز برای ابتلا به دیابت نوع دوم کدام است:

۱ - چاقی .

۲ - سن بالای ۴۵ سال.

۳ - سابقه فامیلی ابتلا به دیابت.

۴ - نژاد آفریقا، آمریکا و آسیا.

۵ - سابقه ابتلا به دیابت بارداری و یا تولد نوزاد بالاتر از ۵/۴ کیلوگرم.

۶ - فشار خون بیشتر از ۹۰/۱۴۰ .

۷ - سطح کلسترول خون در حد طبیعی نباشد.

۸ - بی تحرکی و یا ورزش کمتر از ۳ روز درهفته.


منبع:ایسودا   http://www.isouda.ir

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!