English grammer points

نوشته شده توسط:مدیریت سایت | ۰ دیدگاه

نکته 1 : مصدر (Infinitive) شکل ساده فعل است با to. بیاد داشته باشید که بین شکل ساده فعل و to هیچگاه قید بکار نبرید.

They have decided to repeat the directions carefully again.

نکته 2: قیود زیر میبایستی تا حد امکان به فعل یا صفتی که در حال تعریف آن هستند، نزدیک باشند.

این قیدها عبارتند از: only, just, nearly, hardly, almost, scarcely, really…

We have only four hours to finish this. (Wrong: we only have four hours to finish this.)

She wants to take just one class. (Wrong: she just wants to take one class.)

To make him happy would be really impossible. (Wrong: to really make him happy would be impossible)

  بقیه در ادامه مطلب.....................................

همانطور که میبینید و مشخص است در مورد اول قید only فعل have را تعریف میکند و بنابراین بایستی به فعل نزدیک باشد و در مورد دوم قید just در مورد class است پس به کلمه class هم نزدیک است.

نکته 3: این نکته بسیار مهم است و در کمکور سراسری همیشه مورد سوال قرار گرفته است. همیشه بیاد داشته باشید که فاعل جمله اصلی بایستی با جمله واره ابتدایی یکسان باشد. به عبارت دیگر جمله واره ابتدایی فاعل جمله اصلی را مورد تعریف قرار میدهد. در انگلیسی به این موضوع dangling modifier گویند. به مثالهای زیر توجه کنید تا موضوع بهتر روشن شود:

Looking at his watch, Mr.Jones got up and left.

در جمله فوق Looking at his watch, به عنوان جمله واره ابتدایی شناخته میشود و Mr.Jones فاعل جمله اصلی است. حال میبینید که فاعل هر دو جمله یکسان است.

Who looked at his watch? Mr.Jones

Who got up and left?          Mr.Jones

و یا در جمله زیر John  فاعل هر دو جمله ابتدایی و جمله اصلی است:

Compared to his father, John is a tall man.

در کنکور سراسری معمولا فاعل دو جمله با هم یکسان نیست و همین نکته سوال است.

Running home from school, I was bitten by a dog.

(Wrong: Running home from school, a dog bit me.)

 در مثال فوق میبینید که برای یکسان نمودن فاعل در جمله واره ابتدایی و جمله اصلی، جمله اصلی مجهول شده است.

به مثالهای بیشتر توجه کنید:

When only a child, I was taken to the circus by my father.

(Wrong: When only a child, my father took me to the circus.)

 

Having hidden the key in his pocket, George left the room.

(Wrong: hidden in his pocket, George left the room with the key.)

 

To understand the directions, one must read them carefully.

(Wrong: to understand the directions, they must be read carefully.)

 

 

نکته 4: بعد از افعال حسی معمولا صفت بکار میرود. در کنکور سراسری بعد از افعال حسی قید بکار برده میشود که غلط است:

صفتهایی که بعد از افعال حسی بکار برده میشود را Predicate Adjectives گویند.

افعال حسی: feel, look, seem, appear, taste, smell, sound,…

The soup smells delicious.

The loud music sound bad to me.

 

 

نکته 5: میدانیم که دو اسم که پشت سر هم بکار رود میتوانند بعنوان صفت و موصوفف باشد یعنی اسم اول برای اسم دوم صفت است:

You are all language students.

حال نکات مهم این مطلب این است که:

هرگاه اسمی بعنوان صفت برای اسم دیگری بکار رود حالت جمع یا ملکی ندارد.

He is taking some history classes this semester.

(Wrong: He is taking some histories classes this semester.)

 

John turned in his term paper this morning.

(Wrong: John turned in his term’s paper this morning.)

 

نکته 7: قیود few, fewer, fewest, many همیشه بعد از اینها یک اسم جمع قابل شمارش می آید.

Few students, fewer chapters, fewest replies,…

 

اما بعد از little, less, least, much اسم غیر قابل شمارش می آید

A little advise, less money, the least amount,….

توجه داریم که police, people, men, women , children اسم جمع هستند و news همیشه بعنوان اسم غیر قابل شمارش بکار میرود:

Little news is coming from that country.

نظر به اینکه در بعضی موارد تشخیص مفرد و جمع بودن اسامی سخت است این نکته همیشه در کنکور سراسری مورد توجه بوده است:

Bill has the…………cavities of anyone in his class. (fewest- least)

جواب : fewest

نکته 8: ما در زبان انگلیسی دو نوع عدد داریم:

Ordinal Numbers: مثلfirst, second, third, fourth, ….

Cardinal Numbers: مثل one, two, three, four,….

برای استفاده از اعداد از الگو های زیر استفاده میکنیم.

The +ordinal number+ noun ------→     the first book of the series is about verbs.

Noun+ Cardinal number -------→ book one of the series is about verbs.

توجه داریم که بهمراه اعداد cardinal حرف تعریف the بکار نمیرود.

نکته 9: شباهت و یکسان بودن در انگلیسی با الگو های زیر بیان میشود. الگوی دوم در سالهای اخیر مورد سوال بوده است.

الگوی اول: با like  یا same as

Your car is like mine.

Your car is the same as mine.

الگوی دوم: the same+ noun+ as

John is the same height as Bill.  ----    Mary is the same age as Valeria.                                                                                                                                                                     

الگوی سوم: as+ adjective+ as

John is as tall as Bill.                             Mary is as old as Valeria.

 

نکته 10: الگوهای علت و معلول یا cause and result   در کنکور کارشناسی ارشد مهم هستند. این الگوها در سالهای 80-83 مورد پرسش قرار گرفتند و اگر سوالات کنکور را در چند سال اخیر بررسی کنید حتما به این گونه سوالات برخواهید خورد.

الگوهای همراه با  SO

a)      So+ adjective+ that

He was so tired that he fell asleep.

b)     So+ adverb+ that

He reads so slowly that he can never finish his homework.

c)      So+ many/few+ count noun+ that

She had so many problems that she could not concentrate.

d)     So+ much/little+ non-countable noun+ that

They had so little interest in the project that it failed.

الوهای همراه با such

a)      Such+ adjective+ plural count noun+ that

They were such good students that they passed the TOFEL.

b)     Such+ adjective+ non-count noun+ that

It was such good cake that we asked for more.

هرگاه so   و یا such بهمراه یک اسم مفرد قابل شمارش بکار روند میتوان از دو الگوی زیر استفاده کرد:

a)      So+ adjective+ a+ singular count noun+ that

He had so bad a headache that he left early.

b)      Such+ a+ adjective+ singular count noun+ that

He had such a bad headache that he left early.

این نکته بسیار مهم است که جملات علت و معلول همیشه با so/such بیان میشود و هیچگاه در این جملات از too/as استفاده نمیشود.

نکته 11: no  صفتی است که عدم وجود چیزی را نشان میدهد:   verb+ no+ noun                                   

There is no chair.

He has no passport.

اما none ضمیریست که بمعنای not any  و not one   است. زمانی ما از none استفاده میکنیم که اسمی را که none جانشین آن شده، قبلا تکرار شده باشد.

The children ate all the cookies. When I arrived, there were none.(none=no cookies)

They asked me to contribute some money but I had none.(none=no money)

 

نکته 12: افعال تمنایی: بعد از افعال زیر فعل دوم حتما بصورت ساده بکار میرود و برای منفی کردن آنها نیز هیچگاه از don’t استفاده نمی شود.

Demand                 recommend                 be necessary                insist                urge     

Be required                   require                       advise           be essential       suggest

Request                       be important                                                                                                  

The doctor recommended that he have surgery.

I suggest the he be ready on time.

The weatherman suggested that people not use highway 7.

The instructions ask that we not use a red pen.

 

نکته 13: آرزوی حال با فعل زمان گذشته بیان میشود:

John wishes that he had 1000$. (but he doesn’t)

Mary wishes that he lived in New York. (but she doesn’t)

همیشه در الگوی wish  بجای was  از were استفاده میکنیم:

He has often wished that he were older. (but he ‘s not)

I often wish that I were in Hawaii. ( but I’m not)

آرزوهای زمان گذشته با ماضی بعید بیان میشوند:

Ali wishes that he had studied more. ( but he didn’t)

They wish that they had gotten married before she went to Africa. ( but they didn’t)

 

نکته 14:   جملات شرطی نیز از سوالات مهم آزمون سراسری هستند. بطور کلی ما دو نوع جمله شرطی داریم: جمله شرطی واقعی و جمله شرطی غیر واقعی

جملات شرطی واقعی برای موقعیتهای واقعی بکار میرود و در این حالت در جمله شرط فعل زمان حال و در جمله جواب شرط فعل زمان آینده بکار میرود.

If he comes to school, I will give him your massage.

جملات شرطی غیرواقعی برای موقعیتهای غیر واقعی و غیر ممکن بکار میرود. این گونه جملات بر دو نوع هستند:

1-     اگر جمله شرطی برای زمان حال باشد در جمله شرط فعل زمان گذشته و در جمله جواب شرط یکی از افعال ناقص would, could, should,… همراه با فعل ساده بکار میرود.

If he studied, he could get good grades. ( he doesn’t study)

If he came to school, I would give him your massage. (he doesn’t come to school)

2-     اما اگر جمله شرطی برای زمان گذشته باشد در این حالت ما در جمله شرط ماضی بعید و در جواب شرط افعال ناقص would, could, should,… همراه با have و قسمت سوم بکار میروند.

If he had come to school, I would have given him your massage. (he didn’t come)

 

در حالت کلی هیچگاه would د ر if clause بکار نمیرود.

 

نکته 15: فعل دوم و نوع و حالت آن نیز در آزمون همیشه یکی دو سوال را بخود اخصاص میدهد.

بعد از افعال زیر فعل دوم بلافاصله و با to می آید:

Agree                 forbid                          mean                           care                             forget

Offer                decide                         hope                            plan                             deserve

Intend                    pretend                    fail                               learn                refuse

They deserve to be promoted.

He hope to see them again.

بعد از افعال زیر فعل دوم بلافاصله و با ing می آید:

Admit           deny           postpone             appreciate           enjoy

Practice        avoid        finish                  stop             cannot help

Keep                suggest            consider

She enjoyed meeting them.

I have never considered quitting my job.

توجه داشته باشیم که سه فعل زیر با حرف اضافه to  بکار میروند و فعل بعد از آنها ing  دارد:

Be accustomed to – be opposed to – be used to

She was not used to living in a dormitory.

She used to smoke.

به تفاوت ساختار used to در دو جمله فوق توجه نمایید..

 

 

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!