چگونه قد بلند شویم ؟ راه های افزایش قد

نوشته شده توسط:مدیریت سایت | ۰ دیدگاه

 

مقدمه:

به دلیل اهمیت موضوع افزایش قد، و بحثهای فراوانی که در ارتباط با آن انجام می شود و بدلیل اینکه در ورزش بسکتبال فاکتور قد یکی از عوامل اساسی و تعیین کننده می باشد. لذا مقالهء " چگونهقد بلند شویم راه های افزایش قد" را برای بالا بردن دانش عمومی و بالاخص برای علاقمندان به بسکتبال در ارتباط با افزایش قد انتخاب و ارائه شده است.

گرافیان

چگونه قد بلند شویم ؟ راه های افزایش قد

1.چقدر تا به حال به قد خود فکر کرده اید؟

2.آیا از کوتاهی قد رنج می برید؟

3.شاید هم نگران قد فرزند خردسالتان  و یا خودتان هستید؟

4.چرا شما به فکر بلند قد شدن خود نباشید. باور کنید که هیچ سنی دیر نیست!

علل اصلی کوتاهی قد

کوتاه قدی یا معضل عدم برخورداری از قد متناسب در افراد تا حدی به عوامل ژنتیکی و صفات وراثتی بستگی دارد، اما عوامل دیگری نیز در بروز چنین معضلی دخالت دارد که از جمله عمده ترین آن می تواند به موارد زیر اشاره نمود:

1.ابتلا به بیماری عدم تحرک یکنواخت و متناسب اندام حرکتی

2.سوء تغذیه وعدم برخورداری از رژیم غذایی مناسب

3.وارد آمدن فشار بر عصب نخاع و دفرمه شدن شکل دیسک ها

4.ایجاد شکاف و فاصله میان دیسک ها

5.به کارگیری حرکات ورزشی وکششی نامناسب جهت افزایش قد

6.کاهش میزان ترشح هورمون رشد انسان

7.وضعیت نامناسب بدن در حالت نشسته و ایستاده

8.تمرینات مخصوص افزایش قد

فاکتور های غذایی مهم در افزایش و رشد قد

آنچه به رشد قدی شما کمک می کند شامل تغذیه صحیح و انجام ورزشهای مناسب است. پس حتما از مواد غذایی حاوی املاح و پروتئین به وفور مصرف کنید.  برای بلند قد شدن ، باید پروتئین کافی و املاح مورد نیازتان را در یافت کنید.این املاح عبارتند از:

1

 .کلسیم، که از همه مهمتر است و در شیر و ماست و سبزیها و بادام زمینی موجود است

2.منیزیم، که در جوانه گندم برشته، ماهی، بادام زمینی ، اسفناج وشیر زیاد موجود است.

3.فسفر، که در گوشت و حبوبات زیاد موجود است.

مواد مصرفی موثر در روند افزایش قد

1.سبزیجات

2.سیب

3.ماهی های غیر پرورشی

4.شیر

5.سفیده تخم مرغ

6.آب

7.آمینو اسید ها

8.ویتامینها و مواد معدنی

راه مطمئن و موثر برای بلند قد شدن، انجام حرکات کششی است.

افزایش میزان قد با انجام حرکات کششی امکان پذیر است. انجام چنین حرکاتی در قالب 3 مرحله کاملا مجزا به شرح ذیل به افزایش قد در افراد منجر می گردد:

1.مرحله نخست: رشد عضلانی ماهیچه های خلقی

2.مرحله دوم: راستی(عدم خمودگی) وعدم تراکم ستون مهره ها(ستون فقرات)

3.مرحله سوم:  ضخیم تر شدن و ترمیم پیش رونده دیسک های ستون فقرات

با انجام حرکات کششی میتوان تا 3 اینچ (7.5 سانتیمتر) قد بلندتر شد. در حالی که هدف اصلی عمده حرکات بر ستون فقرات معطوف است، محققین بر این باورند که با ترکیبی از حرکات سبک یوگا و انجام چنین حرکاتی ، ماهیچه ها هماهنگی یافته، تقویت شده، رشد و توسعه می یابند.

مجموعه آموزشی حرکات افزایش قد

فاکتور های جانبی مهم در رشد و افزایش قد

از جمله مهم ترین فاکتورهای جانبی تاثیر گذار بر افزایش قد افراد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خوابیدن

خوابیدن از جمله اصلی ترین مولفه های محرکه رشد و افزایش قد در انسان به شمار می آید. اگر چنانچه پیش از دوران بلوغ برنا مه استراحت و خواب فرد منظم بوده وفرد ازبرنامه منسجمی جهت استراحت به موقع و کامل شبانه بر خوردار باشد. در این صورت ستون فقرات فرد دراز تر شده و قد فرد افزایش می یابد.

حالت عمومی بدن (طرز نشتن و ایستادن)

برخورداری از حالت مناسب قرار گرفتن بدن به هنگام نشستن و ایستادن فواید جسمانی و فیزیولوژیکی متعددی برای فرد به همراه دارد که از جمله مهم ترین این فواید می توان به سلامت بخش پشتی بدن(کمر) و افزایش درازی ستون فقرات و در نتیجه افزایش قد فرد اشاره نمود.

افزایش قد در ورزشکاران

بهترین زمان برای آغاز ورزش،  سنین قبل از بلوغ است. داشتن ماهیچه های قوی، از شما ورزشکاری خوب می سازد. حجم ماهیچه ها به اندازه استخوانهایی که آنها را احاطه می کند بستگی تام دارد.

آغاز کردن ورزش در سنین قبل از بلوغ باعث می گردد استخوانهای شما قوی تر و بزرگ تر شود.

هر چه استخوان بندی قوی تر باشد ماهیچه ها نیز قوی ترند. و هر چه ماهیچه ها قویتر باشند بهتر می شود حرکات ورزشی را انجام داد.

افزایش قد در بزرگسالان

بعد از بسته شدن صفحه رشد در اندامها و ستون فقرات امکان افزایش قد با کمک داروها و دیگر روش های غیر جراحی وجود ندارد. و عمل های جراحی هم تجربه ثابت کرده که عوارض جانبی زیادی دارند که معمولا ارزش متحمل شدن آن را ندارد. ولی با مصرف مواد کلسیم دار و استفاده از نور خورشید (ویتامین D ) و انجام ورزشهای سبک، جلوگیری از پوکی استخوان زودرس در بزرگسالان می شود
    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!